peter eriksson - WHAT ?

Helt sjukt!
Peter Eriksson som är hoppryttare på eltinivå, har blivit sparkad av en häst när han skulle leda ut den i hagen. Olyckor kan hända var som, när som, och vem som. Det läskigaste är att det har hänt två dödsfall inom ridningen bara för en vecka sen.. Ridning är en av de farligaste sportena i världen. Men aldrig brukar det hända så här mycket på en och samma gång. Jag blev faktiskt lite chokad! Saken är att de mesta orsakerna till döds fall är att hästen blir rädd för något. Hästar är inga dumma djur, de är hur smarta och snälla som helst. Även fast man vet att det är farligt mm, så tycker jag inte man ska gå och vara rädd. Jag har själv aldrig i mitt liv varit rädd för hästar. Det som händer, händer.. tyvärr. Det man ska tänka på egentligen, det är att vara extra rädd om sig, och ta på dig allt skydd som finns! Det är bara LÖJLIGT att rida utan hjälm, osv. Peter Eriksson hade som tur väl var på sig hjälm när detta hände. I tillståndet som han säger till aftonbladet, mår han ok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0