göteborg horse show 2011, fett hett!

Igår varken orkade jag eller hade tid att blogga om hela dagen i göteborg. Men nu hade jag tänkt ta allt från början... Lena hämtade upp mig och Julia halv 7 hos mig, morgonpigga och allt var vi ja. Sen körde vi raka vägen mot GÖTET! Vi körde i god tid eftersom att Lena var osäker på hur vädret skulle vara. Men som vanligt har man tur, eller ibland har man tur, och har super väder på vägarana hela vägen dit! Så toppen var det(; Vi var framme redan vid 9, men de släppte inte in förrän 10. Jag och Julia kollade upp tider hur vi skulle komma till stationen senare, så det var ju bra. När tiden började dra sig mot 10, gick vi in på mässan och kikade runt litta. Efter ett tag så gick vi in i arenan (scandinavium) och kollade på 130 hoppningen. really funny! Sen blev det mycket tittande på hopppning och mässan under hela dagens gång. Dessutom var det clinic för någon dansk ryttare? Kommer inte exakt ihåg vad han hette, men han var sjukt bra och duktig! När jag red idag, så red jag nästan precis som han sa igår, och det funka! Sinnessjukt lärorikt! Tack tack tack. Måste dessutom säga att ROFFE vann två klasser igår! WIHOOOOOO är han bra eller är han? HE´s THE BEST. min idol, helt klart. Han är så grym, han ride så jävlans bra! Han har den perfekta rytmen och känslan, han tar det lugnt och går bara in på banan och gör sitt. Helt klart är han min förebild! GRATTIS ROFFE! Måste påpeka att den vita hästen han vann med i ena klassen har varit Fredrik Linells häst tror jag? Och han bor ju i mina trakter, så det är ju litta häftigt. BTW så stod roffe typ bakom oss inne på mässan med en folkmängd, så tänkte jag och JUlia att vi kunde ta en autograf(även fast jag redan har) så skulle vi ta fram pennan. Tror ni inte han hinner försvinna då? hahaha, sjukt roligt! Han bara försvann, så vi sket i det. Vi pallade inte. MEn lite roligt var det ändå. Men i slutet av dagen så köpte jag och julia en massa. BLA köpte julia: träns, ridstövlar, shabrak, ridstrumpor! Jag: Ridstövlar, 2 ridbyxor, shabrak. SUPERNÖJD. Vi kom till och med hem sen! Vi chansade och lyckades. Vårt motto: "Det löser sig".,
och det gjorde det ju! goooodie. Sen väntade bara vår 3 timmars tåg resa hem då ju... men den var rolig! Vi skrattde och var craaaazy! Sen somna julllan och jag lekte lite med hennes iphone. Inte nog med det, vi tog på våra ridstövlar i tåget, lite different... Men man ska inte vara som alla andra, inte normal, bara sig själv! och det var vi... tack för en bäst dag, något att lägga på minnet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0