Deffie VS Rosin

Tävlade två härliga, pigga och glada tjejer igår. Dock gick det inte lika bra på banan tyvärr... Var otroligt många starter, har aldrig varit med om något värre! Tävlingen började 09.00 och höll på ända tills 20.00, och jag var där ända till sista klassen. Drygt som bara den, både häst och ryttare var trötta när sista klassen skulle börja. Aldrig mer att jag gör om det att tävla så sent på kvällen, man blir liksom helt otaggad! Sähär gick det:

LC med Detleffe - Var första tävlingen med henne, har aldrig tävlat hästen förut, fick 4 fel i grunden och blev supernöjd!

LC+5 med Detleffe - Detta är en väldigt HEEET häst och svår, men super kul att rida, hon kändes mer lugn och sansad i denna klass, dock tvärnitade hon på ett hinder jag och flög med det bobms... haha. inte en lika glad erica efter det, men men jag gick ut med ett skratt

LC+5 med Rosin - Hästen vägrar på sista hindret i grunden vilket mååånga hade gjort, så himla störigt!!!! Hade vi bara kommit till omhoppning hade vi blivit placerade... men men...

LB med Rosin - Ska man kalla det kvällshoppning eller? Hoppade sista klassen typ mitt i "natten", lite si sådär halv patetiskt.. Hon kändes ändå himla bra! Kombin hoppade hon klockrent, sen kom ett vanligt hinder men där tvärtnitade ju hon och även denna runda flög jag av.... haha.

TVÅ AV FYRA rundor genomförda, vet inte vad jag ska säga? Inte supernöjd precis.. men med Deffie är jag faktiskt nöjd med! Dock inte Rosin, men hon var duktig samtidigt, gillar min polle lika mkt ändå! Nu blir det vila i tre veckor från hopptävling, och nu taggar vi DRESSYRTÄVLING den 3, och det återstår att se hur det kommer att gå där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0