London's calling

Strax efter Italien åkte jag vidare till London med mina två tjejer, Heidi och Andrea på en weekend. Vi åkte förra fredagen och kom hem i måndags. Det var första gången för min del i London, Andrea hade varit där en gång innan så hon kände ju igen sig. Jag har varit på Heathrows flygplast innan, men det känns inte riktigt som att det räknas. Jag tycker att man ska ha upplevt och sätt landet/staden för att det ska räknas till 100 %.

Första dagen kom vi dit vid ca 15:00 tiden, vi lämnade resväskorna och gick sedan ut så snabbt vi kunde från hotellrummet och vidare mot Oxford street. Det första vi gjorde var att gå lite i Hyde Park, sen gick vi och shoppade. På eftermiddagen när vi kom hem var vi helt döda efter shoppande och en halv resdag.

Lördag - på satsade vi på en sightseeing dag, men först gick vi på morgonen vid 08:00 tiden till Portobello market. Där fyndade jag en svart väska som jag tycker väldigt mycket om. Efter vi varit på marknad, fortsatte vi vår långa resa genom London. Vi gick till Big Ben, Piccadilly Circus, London Eye, China town,Harrods osv.. vi gick överallt. Snacka om att vi fick ordentligt med motion! Även om det tog lite tid att gå överallt så var det klart värt det! På eftermiddagen fortsatte vi att shoppa på Oxfrod Street och självfallet besökte vi Victorias Secret på Bond Street, love it!!!!! Längre ner fanns även Abercrombie & Fitch, som jag också älskar. Köpte några söta trosor från VS och en snygg marinblå t-shirt från A&B. Glad tjej!

Söndag- Sista dagen, passade på att shoppa loss denna dagen! Hittade lite fynd och blev mycket nöjd. Det är ju fortfarande Sale i London så det var ju perfekt, man hittade lite saker som var billigare nu än vad de var förr. På kvällen åt vi god restaurang!

Månag- åt tidig frukost, sedan var det upp och hämta väskorna och åka taxi till London Liverpoolstreet. Där tog vi expresståget till Stanstead Airport. Även denna resan blev mycket lyckad! Tack för en awesome weekened mina bästa girls!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0