SVAR PÅ FRÅGA

postat av: julia
 
Hej! 

Vad jag har förstått går du på Katte i Lund va? Hur är den skolan? Tycker du att det är överdrivet mycket plugg eller känner du att du hinner med annats i din vardag t.ex. kompisar, familj och din häst? Vilka andra skolor stod det emellan när du sökte in till gymnasiet? 

Tacksam för svar, är extremt förvirrad över gymnasievalet.. :)
 
Hej Julia!
 
Det stämmer bra att jag går på Katedralskolan i Lund. Nästan vart du än går så måste du plugga, sen är det ju klart olika mycket beronde på vilken linje och skola du går. Jag går samhäll/beteendevetenskap i årskurs 2 och trvis jättebra med det. Jag tycker att det är roliga ämnen och jag går i en bra klass.Överlag är det rätt mycket plugg på katte oavsett vilken linje du går. Det är många som frågar mig hur jag hinner med både skolan och hästen osv, fast vill man så klarar man det! Alla måste vi kunna ha en sorts aktivitet på fritiden, det föredrar jag!
 
Visst, det är mycket plugg på katte, men jag hinner ändå både att vara med min kille och åka till hästen varje dag. Nu funderar jag även på att skaffa gymkort, så bli inte allt skrämd över att inte hinna med din sport/aktivitet, det gör du! Sen vissa veckor får man prioritera lite, ibland har vi 2 prov, 2 redovisningar på en vecka, då blir det inte lika mycket ridning för min del just den veckan. 
 
Som person är jag väldigt social och vill vara med på mycket och gillar att hitta på saker, och jag känner att jag hinner med det mesta som jag vill. Sen är det klart att man hinner inte alls träffa kompisar lika mycket som förr, tråkigt nog, men så är det nog för alla. 
 
Jag var också väldigt förvirrad när jag skulle välja gymnasium, stod mellan Polhem, Katte och Procivitas. Men tillslut blev det katte och jag är väldigt nöjd med skolan. På ett sätt är det bra att de har högra krav för då "tvingas" man att plugga. Hoppas du fick en bättre inblick i hur jag tycker och känner och att du fick lite hjälp på traven. Hoppas du blir nöjd med ditt val!
 
Lycka till :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0