idolsnack

har inget roligt att skriva om så får bli lite idolsnack. Vem tycker ni ska vinna idol? Själv tycker jag inte det spelar någon roll. Båda är grymma med sina röster, på två helt olika sätt.

Jay-
Egentligen gillar jag inte riktigt Jays hårdrocks musik, men har har ju fått utmaningar på alla möjliga låtar, där han lyckades med alla på ett bra sätt. Jag tror juryn blev rätt chockade faktiskt, de har nog nästan aldrig sagt till han att han behöver bättras på något, även om man ska få kritik för att bli bra. Enligt tidningar och allt, så står det ju att han har drogat, vilket han själv har erkänt. Jag tyckte först att han skulle åka ut, men sen ångra jag mig. Eller om han skulle bättra sig, då sköter han ju sig, och det gjorde han med. Jag tror faktiskt att IDOL har varit hans "räddning" om ni förstår hur jag menar.

Minnah- I början gillade jag minnah rätt mycket, även fast jag hade fler favoriter före henne. Hon åkte ut rätt tidigt i idol, eftersom att hon hade valt fel låt enligt juryn. Alice fick stanna, men samma vecka bestämde hon sig för att hoppa av. Hon tyckte inte det var roligt längre, och hon ville bara hem. Som ersättare, så fick Minnah hoppa in igen och fick då en andra chans. Först tyckte jag det var orättvist, men egentligen är det ju inte det. Alla ska få en andra chans, och det är inte hennes fel att hon fick frågan att komma tillbaka. Själv hade jag klart sagt JA. Ibland kan jag tycka att hon låter likadant i alla låtar, blir lite (skrikit) men som ni kanske inte visste så har hon problem med sin röst. En vecka fick hon ta en spruta bara för att kunna prata nästan, ändå sjöng hon de svåraste låtarna i idol den veckan. Imponerad.

Alla de elva som var med från början, har sjukt bra röster. Som jag ser det på åker inte den som har "sämst" röst ut efter varje vecka. Utan den som gör sin låt bäst, och det bästa framförandet, mest förbättring m.m. Det är ju så det är, själv tyckte jag Olle skulle gå vidare, men jag måste faktiskt säga att han var betydligt bättre veckan före, och det gör mycket. Det är nuet som räknas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0