hej och hå

Kvällen är här, och dagen har sprungit iväg. Där fick jag till det. Har hunnit med att rida två hästar under denna dagen och lite annat. Hopptränade först min lilla prinsessa, och måste säga att det gick som en smeck! Jag var lite osäker på om hon skulle gå bra, med tanke på att jag aldrig hoppat henne med hackamore innan, det var ngt hinder hon stannade på, men det var mitt fel. Så inte skylla på pollen. Hon bjuder väldigt bra på hinder, men nu bjöd hon till och med ännu mer! Det glädjer. SÅ TAGGA tävling i Malmö i helgen! Efter jag hoppat Rosin, var det Kadilacs tur, han var ju som en bomb! "Rode hästen" kallar jag han för nu. Han var super speedad och lyssnade bra på skänklarna, och gjorde bra galopp fattningar. Jag trodde han skulle vara lite seg, men det var han inte det minsta! Snarare cowboy häst, när jag hoppade det första hindret var han så glad att han gjorde ett dunder hopp! Han hoppade jämnfota 1,5 m upp i luften, sen sparka han bakut. haha vilken töffe! Man ska inte skratta, men man kan inte låta bli...Jag var absolut inte beredd, så var nära på att åka av. heh.,. MEN MÅSTE SÄGA DUKTIG POLLE! I mars blir det han och min fösta tävling! Det ska bli skoj, och sen får vi väl se hur det går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0