ALLSVENSKAN OMG 3

Tävlade Allsvenskan idag omgång 3 i Malmö Ridklubb. Vi kom lite sent till tävlingen, så var typ bara 7 innan det var min tur när vi kom, hann såklart inte gå någon bana, utan det vara bara att springa in och kolla på en häst, sen upp på hästen och in på banan. Men det gick bra, jag nollade. Detta var då alltså förklassen. Men min häst protesterade inne på framhoppningen, hon kändes helt konstig, hon totalt vägrade att röra sig ur fläcken, hon ville verken trava eller galoppera. Men tillslut gick det, lite bock och så, men tror den stackaren fick lite ont i magen. Aw, inte heller alltid lätt att vara häst, men det är bra att de protesterar när de har ont! Vi fick starta sist, men det gick ju bra ändån.

Sedan var det lagets tur. Banan var ungefär detsamma, bara det att den var bakvänt. Dagstorp hade verkligen inte sin dag idag... gick inte bra för någon. För att komma till omhoppning måste man ha 3 nollor och de fick vi inte.. och jag var sist ut och redan då var det liksom kört. Men jag skulle ändå in och rida min runda. Gick dock inte jättebra. Fick 8 fel, jag slappnade av lite, sket i vilket, hade ingen tävlingslust, hade sjukt ont i foten (den är helt svullen). Ja, det finns massor att klaga på, men sanningen är ju klart att det var mitt fel alltihopa. Men så är det ibland, man kan inte alltid ligga på topp och få topp resultat. Denna gången var det någon annans tur. Fast jag ska ju inte glömma att jag fick en runda som var nolla idag! Och den är jag ju hur nöjd som helst med!

KILLBARRY ROSIN, underbara häst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0