DEUTSCHLAND


(en del av min tyska släkt för ca 10 år sedan i BERLIN)
Som ni ser på mitt efternamn så ser det inte helt svenskt ut direkt. För er som inte visste så är jag 1/4 tysk. Inte för det märks eller gör någon skillnad, utan det bara är så. Min pappa är halvtysk men har alltid bott i Sverige. Så bara för att jag är en liten del tysk innebär detta inte att jag är awesome på tyska eller så. Men jag läser tyska och önskar att jag kunde det flytande! Fast det kan jag såklart inte. Förstår det till stor del rätt bra, men varför har tyskar en tendens att prata så himla SNAAABBBT! dom kan ju börja med att tagga ner lite när de pratar, när de har gjort det kan vi börja förstå de lättare! hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0