Svenskt Ponnyderby 2012

Har varit lite dålig uppdaterad på senaste på bloggen, detta beror på att jag kom hem dagen innan tävlingen och därför haft fullt upp. Varit uppe tidiga kvällar och lagt mig sent på kvällarna, en trött erica har det varit. Derbyt i Dagstorp (på hemma plan) håller på från tor-sön. Själv tävlade jag mini rundan som var LC, inte den högsta klassen, men ville ta det lugnt nu efter resan eftersom att jag inte har ridit henne, men som tur är har min super snälla sanna hjälpt till på den delen. Tävlingen i tor och fre gick kattskit, riktigt dåligt. Idag var det final i mini rundan och det enda jag tänkte på var: "det får gå hur fan det vill", orakade inte bry mig. På framhopppningen kändes hon riktigt bra även fast hon var duktigt svettig, inne på banan gör hon en sådan kanon runda och går nolla, AMAZING! I och med att det var en A:1A så fick alla som kom nolla i grunden, hoppa en omhoppning efter. Till omhoppning kom det 5 stycken, där jag var 2:a ut. Hon före mig fick en revning, 4 fel. Jag tänkte bara "vinna eller försvinna", så jag körde mitt eget lilla race. Gjorde mitt bästa och det räckte hela vägen! Enda dubbelnolla, de andra fick 4 fel. Hade de däremot inte rivit hade någon utav dem vunnit självklart, i och med att de hade bättre tid än mig. Men nu blev det inte så, utan vi vann! Ofattbart, oväntat, unbeliveable, amazing, awesome, just like a dream. 
 
Nu är jag glad igen, du skötte dig bra min prinsessa rosin! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0