puss och kram

 
Är helt seg nu i början av skolstarten efter lovet... vill bara ut och resa och ha lov igen! Ikväll har jag hopptränat Rosin, vilket gick väl bra! Blev lite jobbig emot slutet, men annars var hon pigg och glad och väldigt hoppvillig, hon älskar ju att hoppa! Å andra sidan måste man ju rida, man kan inte bara sitta och "åka", jobbar man inte får man inget resultat, hästar är inga leksaker och det är inga djur som man glider som en räkmacka på. Självklart finns det ju många hästar man inte behöver jobba så mycket med, men majoriteten måste du lägga ner mycket tid på och jobba sig framåt för att bli duktigare och komma någon värt. 
 
Ikväll har jag pluggat lite på min samhällsuppsats... även fått lite matte gjord, stolt. Har sovmorgon i morgon så kan lika bra jobba undan lite till ikväll, det är ju så jobbigt att gå upp extra tidigt på morgonen som jag gör ibland. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0