Italy, Canazei

Har inte hunnit skriva om min och mickes resa i Italien när vi åkte skidor i dolmiterna, Canazei. För er som inte vet så är det ett av världens största skidsystem där vi åkte, rätt häftigt. Genom åren har det mest blivit skidåkning i sälen, (Kläppen) och någon gång i Österrike. Jag tyckte därför det var jätteroligt att åka skidor på ett nytt ställe där jag aldrig varit förut. Det var nog den absolut finaste skidåkningen någosin jag varit med om! Soligt, härligt väder, långa och fina backar och god mat, underbart! Vi åkte hela dagarna och var helt döda när vi kom hem på kvällarna. Vi hann med både det ena och andra, med andra ord hann vi uppleva mycket under en veckas tid. Det var en sådan skön känsla att komma iväg från Sverige för ett tag, komma ifrån hemlandet och glömma allt. Dessutom var det jättemysigt att vara där med min kille! Jag är jättenöjd med resan och hade inte tvekat en sekund att åka dit igen! Om ni inte varit i Canazei någon gång så rekomenderar verkligen att åka dit, bättre och finare skidåkning kan ni inte få, tro mig. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0